onsdag den 27. februar 2013

Jord til Bord projekt. Mejeriprodukter

Jeg valgte at lave Tykmælk.

Da jeg så opskriften tænkte jeg, hvordan kan mælk og kærnemælk blive til tykmælk? Men jeg forsøgte og det lykkes.


Opskriften på tykmælk, der læses igennem inden man går igang :)

Mælken skulle varmes op til 21 grader, mens man rørte i det.
Da det var gjort tilsætter man 1 spsk. kærnemælk, lader blandingen stå natten over med låg på

Som det ses her på billedet. 

Dagen efter kom der dette skønne billed frem 

Ja det ligner bare mælk, men jeg må indrømme jeg blev meget overrasket. 
Ja satte en ske ned i det, der var modstand og jeg kunne nærmest "grave" et hul i mælken.
Jeg blev så paf at jeg slet ikke tænkte på billed af dette. 

Men det smagte fint, nippede til det. Dog ikke lige min kop the, men det var som det skulle være.
Min far spiste det til morgenmad dagen efter (han havde lidt dårlig mave bagefter ;)) 











1 kommentar:

  1. Hejsa

    Måske skulle du prøve et par af de andre opskrifter også ;-)

    Vh Ida

    SvarSlet